Handelsbetingelser

Emofabrik.dk – Betingelser B2C – Salg til Private

Generelle oplysninger

Emofabrik.dk ejes og administreres af:

Bøgh & Larsen KaffeCompagni ApS – En del af Caffé Pascucci Torrefazione S.p.A.
CVR. nr. 26504481
Søren Frichs Vej 22
DK – 8000 Aarhus C
E-mail: info@emofabrik.dk
Telefonnummer: 42421486
Etableringsår: 2002

Bestilling
Du kan bestille varer direkte på webshoppen: emofabrik.dk eller i vores fysiske butik på Søren Frichs Vej 22, Aarhus C.

Betaling
Emofabrik.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB.
Desuden formidler Emofabrik.dk finansiering via ViaBill.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra vores lager.
Alle beløb er i DKK – danske kroner og er inkl. moms.
Emofabrik.dk bruger en godkendt betalingsserver (Epay), der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Emofabrik.dk leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 11.00.
Lagervarer leveres 3 – 4 hverdage efter bestilling, såfremt ordren er afgivet inden kl. 11.00.
Hvis en vare ikke er på lager eller kræver levering fra ekstern leverandør, vil du blive kontaktet med forventet leveringstidspunkt. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Porto/fragt omkostninger i Danmark.

Porto/fragt omkostninger i Danmark inkluderer nu moms på alle portoomkostninger. Alle køb over kr. 499,- leveres fragtfrit. For køb under kr. 499,- tillægges et fragtgebyr, som nu også inkluderer moms. Gebyret afhænger af, hvilken fragttype der vælges ved afgivelse af ordren.

Alle varer købt hos Emofabrik.dk distribueres via Post Nord eller andre danske fragtmænd, og alle fragtomkostninger, herunder porto, er underlagt moms i overensstemmelse med den nye postlov fra januar 2024.

Porto til udlandet (inkl. Grønland og Færøerne)
Porto afregnes til den faktiske pris og evt. ved separat opkrævning.

Kampagne/tilbud.
Tilbuds- og kampagnepriser gælder ikke i forvejen nedsatte varer eller varer med mængderabat. Der ydes således ikke ‘dobbeltrabat’.

Abonnemetsbetingelser
Alle abonnementer er løbende og fortsætter indtil de opsiges. Alle abonnementer er forudbetalte og betales løbende via tilmeldt betalingskort.
Første gang du gennemfører en abonnementsbestilling, anvender du det kreditkort, som vi fremover skal hæve beløbet for dit abonnement på.
Der kan anvendes Dankort, Visa og Mastercard. Husk at informere os, hvis du får nyt betalingskort eller lignende.
Det er dit eget ansvar, at holde e-mail, betalingskort og leveringsadresse opdateret. Såfremt der er problemer med betalingskortet, vil du blive kontaktet af kundeservice og abonnementet sættes på pause.
Så snart din betaling er godkendt vil abonnementet træde i kraft. Vi trækker penge fra dit betalingskort samme dag som varen afsendes.
Der tages forbehold for ændringer i leveringsdage.
Vi håndterer dit abonnement som en almindelig ordre. Første gang får du en e-mail med ordrebekræftelse, men de fortløbende gange vil der ikke sendes en e-mail. Det antages som værende en del af første ordre.
Fakturaen sendes samme dag som varen sendes.

Opsigelse af abonnment
Ønsker du at ændre eller opsige dit abonnement, skal du gøre følgende:
Kontakt kundeservice – eller log ind på din konto og find ’Mit abonnement’ under ’Min konto’. Her kan du administrere og opsige dit abonnement.
Manglende afhentning på posthus, returnering og lignende betragtes ikke som en gyldig opsigelsesmetode.
Et abonnement skal opsige senest 5 dage efter seneste leverance. Overholdes fristen ikke, vil der blive leveret yderligere én gang inden abonnementet stopper.
Varerne kan ikke returneres, da fødevarer ikke er omfattet af returretten.
Ønsker du at give abonnementet som gave, skal du blot angive modtagers adresse som leveringadresse ved bestilling.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret (ved erhvervskøb gælder kun 1 års reklamationsret) i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet.
Emofabrik.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Det skal understreges, at kalk i espressomaskiner ikke er omfattet af reklamationsretten. Det er dit eget ansvar at holde espressomaskinen fri for kalk. Emofabrik.dk fakturerer mindst kr. 600,- + moms for afkalkning i forbindelse med en reklamation.
Bemærk at reklamationsretten frafalder ved forkert brug og/eller manglende vedligeholdelse, herunder afkalkning af espressomaskiner. Det er yderst vigtigt kun at bruge filtreret vand til at undgå kalkaflejringer i din maskine.
Ved returnering i forbindelse med reklamation rettes henvendelse til emofabrik.dk og reklamationer sendes til:

Emofabrik.dk
Søren Frichs Vej 22
DK – 8000 Aarhus C

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Tilgodehavender vil blive refunderet til det ved købet anvendte kreditkort. Såfremt dette ikke er muligt bedes kunden sende bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 30 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Fødevarer, herunder kaffe og te, er IKKE omfattet fortrydelsesretten.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelsen skal anmeldes til os senest 30 dage efter købet og du skal senest 30 dage efter modtagelse af ordren returnere forsendelsen.

Meddelelse om fortrydelse skal gives pr. mail på info@emofabrik.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Varens stand ved returnering
Kunden hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug.

Køb foretaget på coffii.dk og e-kaffe.dk
Emofabrik.dk har overtaget alle forpligtelser i forbindelse med ordrer på coffii.dk og e-kaffe.dk.
Har du behov for råd og vejledning eller for at foretage en reklamation omkring en vare købt på en af de nævnte webbutikker, skal du blot rette henvendelse til emofabrik.dk

Persondatapolitik

Vi gemmer følgende oplysninger om vores kunder:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Disse oplysninger nødvendige for at du kan handle med os. Ingen af oplysningerne videregives til tredjepart. Vi registrerer personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Bøgh & Larsen KaffeCompagni Aps.
Som registreret hos Bøgh & Larsen KaffeCompagni Aps / Emofabrik.dk, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen.
Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: info@emofabrik.dk

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her.
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@emofabrik.dk

Du kan læse mere om dine rettigheder, som forbruger her.

Forbehold for ændringer:
Emofabrik.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der er gældende for dette website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Emofabrik.dk tager forbehold for prisfejl, skrive/stavefejl og anden fejlinformation.

preloader