Handelsbetingelser

Emofabrik.dk - Betingelser B2C – Salg til Private

Generelle oplysninger

Emofabrik.dk ejes og administreres af:
Bøgh & Larsen KaffeCompagni Aps
CVR. nr. 26504481
Søren Frichs Vej 22
DK – 8000 Aarhus C
E-mail: info@emofabrik.dk
Telefonnummer: 42421486
Etableringsår: 2002

Bestilling
Du kan bestille varer direkte på webshoppen: emofabrik.dk eller i vores fysiske butik på Søren Frichs Vej 22, Aarhus C.

Betaling
Emofabrik.dk modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og JCB.
Desuden formidler Emofabrik.dk finansiering via ViaBill.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes fra vores lager.
Alle beløb er i DKK - danske kroner og er inkl. moms.
Emofabrik.dk bruger en godkendt betalingsserver (Curanet), der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Levering
Emofabrik.dk leverer på alle hverdage, med ordre indgået inden kl. 14.00.
Lagervarer leveres 1-2 hverdage efter bestilling, såfremt ordren er afgivet inden kl. 14.00.
Hvis en vare ikke er på lager eller kræver levering fra ekstern leverandør, vil du blive kontaktet med forventet leveringstidspunkt. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Porto/fragt omkostninger i Danmark.
Alle køb over kr. 399,- leveres fragtfrit.
Køb under Kr. 399,- tillægges et fragtgebyr. Gebyret afhænger af, hvilken fragttype der vælges ved afgivelse af ordren.
Alle varer købt hos Emofabrik.dk distribueres via Post Nord eller andre danske fragtmænd.

Porto til udlandet (inkl. Grønland og Færøerne)
Porto afregnes til den faktiske pris og evt. ved separat opkrævning.

Kampagne/tilbud.
Tilbuds- og kampagnepriser gælder ikke i forvejen nedsatte varer eller varer med mængderabat. Der ydes således ikke 'dobbeltrabat'.

Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet.
Emofabrik.dk vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Det skal understreges, at kalk i espressomaskiner ikke er omfattet af reklamationsretten. Det er dit eget ansvar at holde espressomaskinen fri for kalk. Emofabrik.dk fakturerer kr. 500,- for afkalkning i forbindelse med reklamation.
Bemærk at reklamationsretten frafalder ved forkert brug og/eller manglende vedligeholdelse, herunder afkalkning af espressomaskiner.
Ved returnering i forbindelse med reklamation rettes henvendelse til emofabrik.dk og reklamationer sendes til:

Emofabrik.dk
Søren Frichs Vej 22
DK – 8000 Aarhus C

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

Refusion
Tilgodehavender vil blive refunderet til det ved købet anvendte kreditkort. Såfremt dette ikke er muligt bedes kunden sende bankoplysninger, så vi kan overføre det aftalte beløb.

Fortrydelsesret
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Fødevarer, herunder kaffe og te, er IKKE omfattet er fortrydelsesretten.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter købet og du skal senest 14 dage herefter returnere forsendelsen.

Meddelelse om fortrydelse skal gives pr. mail på info@emofabrik.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du her.

Varens stand ved returnering
Kunden hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Køb foretaget på coffii.dk og e-kaffe.dk
Emofabrik.dk har overtaget alle forpligtelser i forbindelse med ordrer på coffii.dk og e-kaffe.dk.
Har du behov for råd og vejledning eller for at foretage en reklamation omkring en vare købt på en af de nævnte webbutikker, skal du blot rette henvendelse til emofabrik.dk

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her.
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: info@emofabrik.dk

Du kan læse mere om dine rettigheder, som forbruger her.

Forbehold for ændringer:
Emofabrik.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der er gældende for dette website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Emofabrik.dk tager forbehold for prisfejl, skrive/stavefejl og anden fejl information.